Veelgestelde vragen - Bezorgen en retourneren

Welke retourvoorwaarden zijn van toepassing?

In de algemene voorwaarden van Van Egmond Groep staat ook informatie over de voorwaarden ten aanzien van retouren en reclamaties. Aanvullend geldt dat de verpakking onbeschadigd moet zijn, materiaal niet aangesloten mag zijn geweest, er niet op de verpakking is geschreven en het netto bedrag per artikel hoger is dan € 35,00. Ligt het artikel niet standaard op voorraad bij Van Egmond Groep? Dan moet het artikel wellicht worden retourgenomen door de fabrikant. Neem in dat geval eerst contact op met onze afdeling Verkoop.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Bij het plaatsen van een bestelling kun je zelf kiezen voor een gewenste leverdatum. Het daadwerkelijk leveren van producten door Van Egmond Groep of een andere vervoerder is afhankelijk van de beschikbaarheid en levertijd van de producten.

Door welke vervoerder worden mijn bestellingen geleverd?

Van Egmond Groep verzorgt voor het overgrote deel zelf het transport van goederen. Het is mogelijk dat de goederen door een andere bezorger worden afgeleverd. Mogelijke redenen zijn: de grootte van de goederen, de snelheid (spoedlevering) of de keuze voor een rechtstreekse levering vanuit de fabrikant of importeur.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Zijn de artikelen bij ons op voorraad? Dan leveren wij op korte termijn. Van niet-voorraadartikelen is de levertijd mogelijk langer. Hierbij zijn we namelijk afhankelijk van de levertijd van de fabrikant of importeur.

Wens je een artikel op een later moment pas te ontvangen? Dan leveren wij dit op de door jou gewenste datum.

Kan ik een spoedbestelling plaatsen?

Neem voor spoedbestellingen contact op met onze afdeling Verkoop. Zij kijken samen met jou naar de mogelijkheden om het gewenste product zo snel mogelijk bij jou geleverd te krijgen.

Bezorgen jullie ook in het weekend?

In het weekend zijn er geen leveringen. Heb je een probleem in jouw productieomgeving en met spoed een onderdeel nodig? Neem dan contact op met onze storingsdienst via 06-53676083.

Kan ik een bestelling ook afhalen bij een Van Egmond Groep vestiging?

Het is mogelijk om bestellingen klaar te leggen bij één van onze vestigingen, zodat je het daar kan afhalen. Hebben wij de gewenste artikelen op voorraad? Dan kunnen deze dezelfde dag nog worden opgehaald bij onze vestiging in Doetinchem. Op onze andere vestigingen ligt jouw bestelling de volgende werkdag  klaar om afgehaald te worden. Bekijk hierde locatiegegevens van onze vestigingen.

Moet ik tekenen voor ontvangst?

Graag registreren wij wie de goederen in ontvangst heeft genomen, zodat ook anderen binnen jouw bedrijf dit in de Portal terug kunnen zien. Dit scheelt tijd met het zoeken naar de artikelen.