Veelgestelde vragen - Bezorgen en retourneren

Welke retourvoorwaarden zijn van toepassing?

Goederen kunnen retour worden gestuurd binnen een termijn van 60 dagen na factuurdatum en alleen na schriftelijk akkoord van onze afdeling verkoop. De netto retourwaarde per retourorder dient ten minste €50,- te bedragen. Goederen die wij standaard in ons voorraad assortiment houden, kunnen worden retourgenomen, mits in de oorspronkelijke staat en verpakking. Artikelen die wij niet op voorraad houden, kunnen uitsluitend retour genomen worden na akkoord en conform de retourvoorwaarden van de fabrikant. Kosten van de retourname die de fabrikant in rekening brengt worden doorbelast.

In de algemene voorwaarden van Van Egmond Groep staat aanvullende informatie over retouren en reclamaties.

Kan ik een bestelling annuleren?

Annuleringen van bestellingen kunnen alleen na overleg met, en na een voorafgaande schriftelijk instemming van onze afdeling verkoop worden geaccepteerd. Artikelen die wij niet standaard op voorraad houden kunnen uitsluitend worden geannuleerd na goedkeuring, en conform de annuleringsvoorwaarden van de fabrikant. Kosten van de annulering die de fabrikant in rekening brengt worden geheel doorbelast. Indien wij akkoord gaan met de annulering, behoud Van Egmond Groep zich het recht voor om van opdrachtgever een schadevergoeding te vorderen van tenminste 25% van het netto orderbedrag van de te annuleren order, onverminderd het recht van Van Egmond Groep op volledige vergoeding van de kosten en schaden.

Kan ik zelf een bezorgmoment kiezen?

Bij het plaatsen van een bestelling kun je zelf kiezen voor een gewenste leverdatum. Het daadwerkelijk leveren van producten door Van Egmond Groep of een andere vervoerder is afhankelijk van de beschikbaarheid en levertijd van de producten.

Door welke vervoerder worden mijn bestellingen geleverd?

Van Egmond Groep verzorgt voor het overgrote deel zelf het transport van goederen. Het is mogelijk dat de goederen door een andere bezorger worden afgeleverd. Mogelijke redenen zijn: de grootte van de goederen, de snelheid (spoedlevering) of de keuze voor een rechtstreekse levering vanuit de fabrikant of importeur.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Zijn de artikelen bij ons op voorraad? Dan leveren wij op korte termijn. Van niet-voorraadartikelen is de levertijd mogelijk langer. Hierbij zijn we namelijk afhankelijk van de levertijd van de fabrikant of importeur.

Wens je een artikel op een later moment pas te ontvangen? Dan leveren wij dit op de door jou gewenste datum.

Kan ik een spoedbestelling plaatsen?

Neem voor spoedbestellingen contact op met onze afdeling Verkoop. Zij kijken samen met jou naar de mogelijkheden om het gewenste product zo snel mogelijk bij jou geleverd te krijgen.

Bezorgen jullie ook in het weekend?

In het weekend zijn er geen leveringen. Heb je een probleem in jouw productieomgeving en met spoed een onderdeel nodig? Neem dan contact op met onze storingsdienst via 06-53676083.

Kan ik een bestelling ook afhalen bij een Van Egmond Groep vestiging?

Het is mogelijk om bestellingen klaar te leggen bij één van onze vestigingen, zodat je het daar kan afhalen. Hebben wij de gewenste artikelen op voorraad? Dan kunnen deze dezelfde dag nog worden opgehaald bij onze vestiging in Doetinchem. Op onze andere vestigingen ligt jouw bestelling de volgende werkdag  klaar om afgehaald te worden. Bekijk hier de locatiegegevens van onze vestigingen.

Moet ik tekenen voor ontvangst?

Graag registreren wij wie de goederen in ontvangst heeft genomen, zodat ook anderen binnen jouw bedrijf dit in de Portal terug kunnen zien. Dit scheelt tijd met het zoeken naar de artikelen.

Hoe laat ontvang ik mijn bestelling?

Via menu Account --> Track & Trace kun je zien hoe laat wij verwachten het pakket bij je af te leveren. Is het pakket via DHL verstuurd, dan staat hier een link naar de DHL-site waar je de verwachte bezorgtijd kunt bekijken.