Jasper van Strien, Commercieel medewerker binnendienst

Door durven maak je sprongen
"Durven kent vele manieren, je kan vanuit eigen initiatief een klant iets toezeggen om te zorgen dat zaken goed en snel worden opgepakt. Soms moet je aannames durven* doen of de geijkte processen ter discussie durven stellen. En recentelijk durfde ik het aan om een nieuwe stap te maken. In dit geval een stap om door te groeien naar een functie in het team van Technical Sales Support."
"Ik werk nu 2 jaar bij Van Egmond Groep als commercieel medewerker binnendienst en ik merk dat ik meer wil leren en uitdaging zoek. Wanneer zaken door ervaring routinematig worden, heb ik al snel behoefte aan verandering en afwisseling. Toen ik getipt werd door een collega voor een positie op de afdeling Technical Sales Support, greep ik deze kans met beide handen aan. Mijn collega zag hier wel potentie in, omdat ik altijd goede technische vragen wist te stellen en gedreven was om mezelf nieuwe kennis eigen te maken. Na gesprekken met de leidinggevende van de desbetreffende afdeling zijn we samen vol enthousiasme het proces om hiernaar door te groeien gaan optuigen en opstarten. Er komt wel wat durf bij kijken, want het betekent ook dat ik opnieuw de schoolbanken in moet en stage mag gaan lopen bij onze bedrijfstak industriële automatisering, om mijn technische kennis naar een hoger niveau te brengen. Wel spannend hoor! Het is een sprong in het diepe, want ik moet het straks ook gaan waarmaken!"
Uit je comfortzone
"In mijn nieuwe functie zal ik soms ook moeten spreken voor een groep, dat vind ik wel spannend en ik weet niet of ik dat wel durf. Dit is echt buiten mijn comfortzone, maar mijn collega's gaan mij hierin zeker helpen. Ik voel me gesteund door HR, mijn managers en collega's om door te groeien. Bij Van Egmond Groep gebeurt dit overigens geregeld. Er zijn heel wat collega's intern doorgegroeid. Er wordt altijd gekeken naar de mogelijkheden."
"Tijdens een DISC-verkooptraining met de collega's van de commerciële binnendienst merkte ik ook dat je moet durven om jezelf echt te open te stellen om er achter te komen waar je krachten en valkuilen liggen en hoe deze matchen met je collega's. Heel interessant om te doen."
"Ik merk dat je ook moeten durven samenwerken. Het betekent dat je begrip moet hebben voor de perceptie of input van een ander. Het vraagt inlevingsvermogen. Voorheen was ik geneigd om uit te gaan van mijn eigen beleving, inmiddels weet ik dat je eerst goed moet luisteren en moet aangeven hoe jezelf dingen ervaart of wat je precies verwacht."
Extra stap durven maken
"Klanten helpen om die extra stap verder te zetten, geeft mij veel energie. Laatst hebben we het nog aangedurfd om met een klant in gesprek te gaan over het inkoopproces. We namen de werkwijze onder de loep en creëerden opnieuw overzicht, waardoor we leerden waar het verbeterpotentieel lag. We hebben meerdere teams bij elkaar gezet om het maximale eruit te halen. We moeten naar onszelf kijken, maar soms moet je ook je klant durven opvoeden. Alles voor de beste dienstverlening. En als het dan weer vlekkeloos loopt, ga ik op zoek naar de volgende uitdaging."
*Mindset
Bij Van Egmond Groep werken we vanuit onze mindset: durven, leren en aanpassen. In de praktijk werkt deze mindset zoals hieronder geschetst. Bij Van Egmond Groep staat niets zomaar vast, ook jouw werkzaamheden binnen een functie niet! Als jij durft te vernieuwen en denkt dat zaken beter en anders kunnen, dan is daar alle ruimte voor. Ook richting onze klant denken we liever niet in hokjes. We denken vrij en in oplossingen. Wij zijn niet de typische dozenschuiver, maar de partij met technische kennis die graag de verbinding aan gaat en de klant hierin verrassend verder brengt. We hebben de drive om grenzen te verleggen en zijn een hechte club mensen die werken vanuit het motto 'voor elkaar'. Ook jij kunt werken bij een middelgroot bedrijf met de slag- en ontwikkelingskracht van een grote organisatie (onderdeel van Sonepar). Waar aandacht voor de mens in uitdaging, flexibiliteit, persoonlijke ontwikkeling, onderlinge sfeer, vitaliteit en kennis echt voelbaar is. Het resultaat: de overtreffende match tussen werkplezier en klanttevredenheid.