Naar inhoud Naar navigatie

Rittal

Rittal Logo 2010
Rittal is een toonaangevende producent van behuizingen met een breed scala aan accessoires. Men houdt zich bezig met de productie van schakelkastsystemen, elektronicaopbouwsystemen, schakelkastklimaatbeheersing, stroomverdelingscomponenten, dataoverdrachtscomponenten en CS behuizingen voor buitenopstelling ten behoeve van communicatiesystemen.

Het hoofdkantoor is gevestigd in het Duitse Herborn. Een mondiale verkrijgbaarheid en serviceverlening is evident. Rittal is een global player met ruim 100 dochterondernemingen en vestigingen over de hele wereld.

Rittal is een trendsetter en innovator. Door de constante dialoog met relaties zijn ontwikkelingen vast te stellen die zij in nieuwe producten kunnen vertalen. Het streven is vooroplopen in design, vooruitlopen op de techniek en marktontwikkelingen. Zij streven naar een permanente klanttevredenheid. Het besef dat de markten waarin zij actief zijn voortdurend veranderen, stimuleert ons flexibel te ageren en te reageren. Volgens deze filosofie willen zij ook in de toekomst een leidende positie in gemeenschappelijke markten.
Rittal BV wil een belangrijke rol vervullen in deze internationale ambitieuze marktbenadering.

De belangrijkste doelstelling is innovatieve producten en systemen tegen concurrerende prijzen op de markt brengen. Daarbij is het niet alleen van belang een goede logistieke prestatie te leveren, maar deskundigheid van de medewerkers is eveneens een ‘must’.

De toenemende complexiteit van de producten vraagt om een begeleiding en kennisuitwisseling. Daartoe zijn in Zevenaar, Reeuwijk en Waalre technologie- en trainingscentra gebouwd. Deze centra stelt Rittal in staat met onze klanten van gedachten te wisselen over uiteenlopende onderwerpen die niet alleen te maken hebben met de toepassing van hun producten en systemen, maar ook kunnen gaan over thema’s die in de belangstelling staan en een gemeenschappelijke waarde hebben. Zo bieden zij onze klanten workshops, seminars en themadagen met onderwerpen die vooral bij de eindklanten in de belangstelling staan.